Translation tool


Fură widget-ul Zamolxis Xl8!

joi, 22 aprilie 2010

ZIUA PAMANTULUI 2010

Ziua Pamantului este menita sa atraga atentia oamenilor asupra importantei mediului inconjurator. 22 aprilie a devenit Ziua Pamantului (Earth Day) in 1970, la initiativa senatorului american Gaylord Nelson.
Ziua Pamantului 2010 coincide cu Conferinta Mondiala asupra Schimbarilor Climatice si cu Anul International al Biodiversitatii.
Desi se bucura de o popularizare mai mica decat Ora Pamantului, cand oamenii de pretutindeni sunt chemati sa nu foloseasca energia electrica timp de 60 de minute, Ziua Pamantului are acelasi scop: sa atraga atentia asupra degradarii mediului inconjurator, asupra efectelor poluarii si sa educe cu privire la actiunile pe care fiecare dintre noi le poate intreprinde pentru a ajuta la conservarea naturii.
Tu cum sarbatoresti Planeta Albastra? Ai putea ca, macar pe 22 aprilie, sa alegi bicicleta in locul masinii sau chiar o plimbare spre scoala sau munca. Ar putea fi ziua in care incepi sa selectezi deseurile casnice, astfel incat data viitoare cand duci gunoiul sa pui hartia, plasticul si sticla in containerele special amenajate din oras. Poate participi si tu!

luni, 19 aprilie 2010

YOFF-020 16-18 April 2010



Totul a inceput la Simpo YO 2009 Tg. Jiu cand Pit YO3JW ne-a povestit de activitatea “Word Flora Fauna”. Atunci am hotarat cu Feri YO5OED ca nu ar fi rau sa mergem si noi in Apuseni in YOFF-020. Zis si facut: dupa cateva telefoane cu Nick YO5ALI si Dan YO5BRE de la CS. Palatul Copiilor si Elevilor YO5KDW s-a decis sa mergem…. Pregatim antene, statii, laptop, soft, cabluri …. etc. Am schimbat cateva email-uri cu YO3JW cu privire la autorizatie, indicativ etc..
Suntem gata de plecare. Din pacate in locul unde vom merge nu este semnal GSM, suntem taiati de lume ( ari si asta farmecul lui!). Am rugat pe baietii din Oradea sa ne posteze in DX cluster ( multam YO5BAT!).
Pornim vineri cu toata echipa inghesuiti in 2 masini YO5ALI, YO5BRE, YO5OED, YO5OAG si xyl YO5OGT si avem un ajutor, catelusul “ Bison” mascota expeditiei pe care de indata l-am facut "radioamator" cu indicativ “YO5 – HAM HAM”
Din pacate in Oradea ploua de 3 zile dar speram ca acolo sus o sa fie bine, dar nu a fost, asa ca oricum am inceput sa instalam antenele: GP 14-28 MHz, dipol 80-40m , Kelemen 3 benzi… Din pacate am simtit lipsa antenelor pentru 10 si 18 MHz. Cu toate puse sus, doream sa lucram cu 2 statii, dar nu e asa de usor cu finalul pornit Asa ca am ramas cu o statie si final ~250 W !
Locul e foarte frumos dar pentru radio nu e chiar cel mai bun, dar suntem optimisti, ii dam bataie. Activitatea “WFF” este deja cunoscuta si ne-am asteptat la mult interes pentru YOFF-020 ca a fost activat pentru prima data. Chiar asa a fost. Dupa amiaza deja in 7 MHz , YP1WFF a fost vanat de toti. Feri “YO5OED” era incantat de PileUp-ul ce s-a format…( nu l-am putut ridica de la statie, hi ). A mers foarte bine 40m .. am trecut in 80m , s-a schimbat operatorul, la manipulator Nick “YO5ALI” si Dan “YO5BRE”. Pana spre dimineata in log s-au strans in jur de 500 QSO-uri. Sambata dimineata nu mai a fost propagarea pe care am asteptat-o in 40m, dar totusi am lucrat USA si VE….. In 15 -10 m nu am auzit nimic. In timpul zilei am ramas in 20m ….. Ne schimbam la statie si QSO-urile se inscriu in log …….. Intre timp o turma de oi a coborat de la deal si ne-a rasturnat GP-ul. Chiar pe ploaie imediat YO5ALI, YO5BRE si YO5OGT trec la treaba si-l repun in functiune asistati de mascota nostra YO5-HAM HAM …… Ramanem in 40m.
Peste noapte ceva s-a intimplat cceva si cu dipolul de 80m. Nu merge. Dar avem deja in jur de 1000 QSO–uri. Il lasam pentru duminica dimineata. La 3 dimineata suntem in 40m asistati de YO5OGT si de YO5-HAM HAM (proaspatul autorizat).
Pe la de ora 5 vine Nick YO5ALI, intreaba ce facem cu antena de 80m? Luam lanternele, scule si sus pe deal. YO5ALI, YO5OGT, YO5OAG si bine inteles YO5-HAM HAM. S-a rezolvat defectul si trecem in 80m. Cu YO5ALI operator la statie si vin QSO-urile …. Apare si YO5OED. In final , in jur de 90% din statiile YO il stiau dupa nume. Isi spune cuvantul expeditiile in UUS…. Iarasi nu il putem ridica de la statie, hi ( ii zic: Ferike ai parprizul spart! Sare-n sus … ) Urmeaza YO5ALI in 80m si YO5BRE in 20m, dar incet, incet ne pregatim de plecare. Acum s-a facut timp frumos, poze, etc…….Buburuza - “Matizul” - lui YO5OED iarasi e plina…….. Am facut peste 1600 QSO-uri, din care sunt peste 100 de statii YO. Ne-a facut deosebita placere sa activam Parcul Natural Muntii Apuseni :YOFF-020. QSL via YO5OED
Va dorim multa sanatate si va multumim pentru QSO-urile frumoase, 73 & 44
YO5ALI, YO5BRE, YO5OED, YO5OAG, xyl YO5OGT … YO5-HAM HAM

AMATEUR RADIO DAY 2010


Each year on 18 April, radio amateurs celebrate World Amateur Radio Day. On that day in 1925 the International Amateur Radio Union (IARU) was founded. In 2010, the theme of the event is "Amateur Radio: "Combining communication experience with modern digital techniques.”
YR1X was QRV in PSK63.

YOFF-010 18 april 2010


YO6EZ/p, YO6MP/p si YO6CHB/p
în Parcul National Piatra Craiului YOFF-010

miercuri, 14 aprilie 2010

Activitatea din YOFF-023 in 2008










In perioada 23-26 iulie 2008, Ady YO2NAA a operat din Viseul de Sus, aflat pe teritoriul Parcului Natural Muntii Maramuresului, YOFF-023. Indicativele folosite au fost YO2NAA/p si YP2U/p.
Am facut doar 91 QSO-uri, datorita multiplelor furtuni cu descarcari electrice.
QSL via YO2NAA.

73 Ady YO2NAA

vineri, 9 aprilie 2010

YOFF-010 again active


YO6EZ/p and YO6MP/p will be QRV


from YOFF-010, Parcul National Piatra Craiului,


in 18 april 2010 in HF cw and ssb.


QSL to home call





Tnx info YO6EZ, Dan


marți, 6 aprilie 2010

YP1WFF in WPX SSB contest 2010 from YOFF-010

YO9WF in deplasarile sale a ajuns in zona Rucar. De aici a putut intra in Parcul National Piatra Craiului. A lucrat in marele concurs CQ WPX SSB 2010 unde a realizat peste 300 de legaturi folosind indicativul YP1WFF.
QSL via YO3JW for WPX SSB 2010 Contest

YP1WFF from YOFF-020 QRV

QSL via YO5OED



A team will activate YOFF-020, Parcul Natural Apuseni, for the first time in 16-18 April 2010


WW Locator KN16GO
HF cw/ssb with IC-7400, FT-847, wire antenna


Operators : YO5ALI - NICK, YO5BRE - DAN, YO5OED - FERI, YO5OAG - SANYI & xyl YO5OGT - EVA


Tnx info Sanyi ,YO5OAG

joi, 1 aprilie 2010

YP1WFF în YOFF-004 Aventurile din Parcul National Cheile Bicazului - Hãsmas 2010


De ceva timp urmãresc diferite statii, din diferite tãri, cu sufixul special WFF. Apoi am vãzut cã si în YO existã asa ceva. Întrucât era în pregãtire expeditia în Parcul Natural Portile de Fier l-am contactat pe amicul Ovidiu YO2DFA sã mã lãmureascã ce este cu aceste parcuri. Mi-a explicat ce era necesar, dar mi-a recomandat pe omul cel mai în mãsurã sã mã ajute - YO3JW. Cu “bagajul” plic de cunostinte am început sp analizez posibilitãtile de a activa un parc mai accesibil pentru brasoveni: si am gãsit un parc care nu mai fusese activat pânã în acel moment: Parcul National Cheile Bicazului-Hãsmas referintã YOFF-004. Aflatã la 178 km de Brasov, la statiunea Lacul Rosu, unde am hotãrât sã campãm, se poate ajunge în conditii bune de parcurs cu masina. Toate acestea le-am discutat si hotãrât împreunã cu alti doi “pensionari din secolul trecut”: Dezso YO6UO, Victor YO6MP si subsemnatu, precum si cu un viitor pensionar : Doru YO6CHB. Initial a mai fost vorba de încã doi tinerei dar care, din diferite motive au renuntat. Dupã ce am stabilit cu YO3JW folosirea indicativul YP1WFF pentru intervalul 19 - 21 martie a.c. am început pregãtirile. Trebuie sã specific cã încã de la început am fãcut o GRAVÃ greseala: nu am tinut cont, cu toate cã stiam acest lucru, de locatia unde este situat Lacul Rosu si de anotimpul în care eram. Lacul Rosu se aflã la altitudinea de 990 metri, efectiv înconjurat de munti înalti de peste 1500 metri. Dar ce le pãsa tinerilor din noi de acest lucru? Am asternut pe hârtie tot ce consideram necesar cã ne va trebui, YO6MP a perfectat toate demersurile pentru asigurarea transportului, a cazãrii si a mesei . Si iatã-ne în dimineata zilei de 19 martie urcati într-un microbuz de 6 persoane împreunã cu toate materialele, ca pentru o expeditie DX de douã sãptãmâni. Drumul pânã în statiunea Lacul Rosu, acceptabil (în lipsã de altul mai bun, evident) Dupã patru orede mers, cu 300 metri înainte de centrul statiunii, am pãrãsit soseaua intrând pe un drum, daca se poate numi asa, acoperit cu zãpadã moale amestecatã cu apa, iar sub ea gheatã. Trebuie sã amintesc ca acest amestec era de 25-30 cm grosime. Cât am mers, aproximativ o sutã de metri în coborâre totul a fost OK, apoi ne-am apropiat de un podet deasemeni acoperit cu acelasi strat de zãpadã, pe sub care se scurgea apa din lac. Putin dupã jumãtatea podetului motorul masinii s-a oprit; la încercãrile lui Victor de a porni motorul, masina derapa câte putin spre partea dreapta a podetului, parte spre care era înclinat. Am coborat toti din masinã, si am constatat cã mai erau zece centimetri si roata din fatã dreapta pãrãsea podetul. Ne-a ars totusi de glume: noi ca noi, dar dacã transceiverele intrau la apa? În fata noastrã la aproximativ douã sute de metri era clãdirea pãstrãvãriei; s-a fãcut rost de acolo de o lopatã si am început degajarea podetului de acel amestec ucigãtor pentru rotile masinii precum si cu câtiva metri mai departe, întrucât drumul urca în pantã. Am mai pus niste crengi uscate sub roti si cu chiu cu vai am reusit sã scãpãm de podet si cu ceva ajutor din spate sã ajungem la pãstrãvãrie. De la pãstrãvãrie pânã la cabana unde urma sã stãm mai erau aproximativ 300 metri într-o panta mai abrupta ca cea de pânã acum si ca urmare toate încercãrile de a o urca cu masina au fost zadarnice. Era deja ora 14, soarele stralucea dar fãrã spor, temperature 4, 5 grade C. Am parcurs pe jos, prin aceeati compozitie de zãpadã cu apã si gheaãa, drumul pânã la locatie unde cabaniera ne astepta fiind informatã de sosirea noastrã. Trebuie sã specific cã atmosfera din cabanã a atenuat în mare mãsura nervii acumulati pe parcursul celor 500 metri din sosea pânã la cabanã. Fãrã multe comentarii, dupã mine o cabanã de 3 stele foarte frumoasã si cãlduroasã. Dupã ocuparea camerelor, fiecare cu câte douã paturi si grup sanitar propriu, am început calvarul transportului tuturor materialelor din masinã la cabanã. Soarele cobora spre asfintit când am terminat si am pornit la studierea terenului propice pentru amplasarea antenelor. Cu regret trebuie sã spun cã a fost imposibil sã gãsim un loc acceptabil . Toatã configuratia terenului era în pantã, acoperitã cu cel putin o jumãtate de metru de zãpadã.În fata intrãrii în cabanã, care este construitã la aproximativ zece metri de malul lacului, zapada se ridica la doi metri. Asa cã am renuntat la exteriorul cabanei si am constatat cã pe terasa cabanei am putea instala o verticalã putin înclinatã între doi brazi de 30 metri. Am reusit instalarea cu ceva efort, verticala are 10 metri si un suport de sustinere greu. Antena este industrialã de tip militar si am acordat-o automat cu un AH4, functionând de la 80 la 10 m. S-a tras coaxialul prin fereastra deschisã putin, la un transceiver IC706MKIIG de unde urma sã se lucreze în fonie. Pentru lucrul în cw am ales o locatie la etaj de unde am aruncat un fir de aproximativ 20 m peste crengile brazilor a cãrui capãt ajungea la 1 metru de apa lacului înghetat pe aproximativ 90% din suptafata. De aici am lucrat cu un transceiver FT 897 acordând lw cu un AT. Tot aici am folosit un laptop cu programul UcxLog. Am început lucrul în cw, a mers un timp dar radiofrecventa, cu toate mãsurile pe care le-am luat, a fãcut imposibilã lucrul cu laptop, fiind nevoiti sa trecem la lucrul de “sisif”, cu manipulatorul HI! si tastând legãturile în laptop. Vineri ne-am culcat mai devreme, asta însemnând ora 24, pentru a fi odihniti la concursul Russian DX contest. În concurs s-a lucrat cam tot ce s-a auzit, dar numai în 40 m, realizând 217 legãturi în mod mixt, cu 37 de entitãti si 33 oblasturi cu un punctaj de 96110 puncte. O fi putin, o fi mult ? eu zic cã fatã de conditiile vitrege de antrene in care am lucra, mai mult nu se putea. În afara concursului deasemeni s-a lucrat în cw si ssb în alte benzi realizând entitãti din trei continente. În total am realizat ceva peste 600 legãturi. Deci cu totul peste 800 ! Dupã concurs a început din nou calvarul strângerii si transportul materialelor la masinã; datoritã încãlzirii ceva a vremii si topirii putin a zãpezii de pe drumul spre cabana masina a putut urca cam la 50 metri de cabanã; totusi o mare diferentã, nu au mai fost 250-300 metri HI! Drumul spre întoarcere pânã la sosea a fost mai accesibil, podetul nu mai avea zãpadã de acum douã zile, dar în continuare drumul, de astã datã urca în pantã si a fost nevoie de puterea a trei pensionari sã scoatem masina în sosea. De acolo totul a fost floare la ureche! Una peste alta am fost multumiti de ce am realizat cu YP1WFF activând pentru prima oarã YOFF-004. Poate pe viitor realizãrile vor fi mai bune. Toate bune si multe succese tuturor care vor activa parcurile YOFF. Dan ZALARU YO6EZ

Activitatea din YOFF-014 cu YP1WFF


În urmã cu câteva zile am avut o discutie cu YO3JW care m-a întrebat dacã nu as fi interesat sã activez vreo locatie în Parcul Natural “Portile de Fier. Acest parc se întinde pe lângã Dunãre de la intrarea în tarã de la lângã Bazias pânã lângã Drobeta Turnu Severin. Am stat si m-am tot gândit si mi-am adus aminte ca Vali, YO2LDC are o casã lângã Bazias. Asa cã am pus mâna pe telefon. Dupã mai multe runde am reusit sã cad la întelegere pentru a avea acces acolo. Dar nu era suficient .... De unul singur nu puteam sã rezolv totul. Astfel am ajuns la Pisti, YO2LYN. Am reusit sã-l conving sã vinã. Era un punct câstigat de bazã. Pentru transport trebuie sã-i multumesc lui Nelu YO2LWS. Cum la sfârsitul lunii Ianuarie este CQ WW 160m am convenit sã participãm si-n acest mare concurs a “top” band-ului. În parc se mai aflã un radioamator, Ticã, YO2IM, destul de activ, dar nu tine un log în format electronic, ceea ce creazã probleme la trimiterea la baza de date existentã prin YO3JW la http://www.ew4dx.org/WFFsearch.html Aici sunt “contabilizate” toate legãturile efectuate de cei împãtimiti în a lucra statii din locati acceptate din parcuri si rezervatii de pe tot globul. Pe baza acestora se pot cere diplomele eliberate de grupãrile nationale fãrã a mai fi nevoie de QSL. Încet, dar sigur, zilele si orele pânã la plecare se scurg, asa cã Vineri pe la prânz am hotãrât sã plecãm. Urmãream cu atentie buletinele meteo pentru a nu avea surprize pe drum. Numai zãpadã sã nu fie! Dupã ce am încãrcat în masinã statia si amplificatorul, a fost rândul sârmelor si tevilor. Totul trebuia cãrat cu noi. Acolo nu aveam acces la “minuni”! Am avut grije sã ne luãm provizii si haine adecvate. Dupã ce am terminat, ne-am mirat cã am mai intrat pe usa masinii... Am avut parte de sosea liberã si am ajuns cu bine. Instalarea a durat mai bine de o orã. Antenele si celelalte aranjamente fiind terminate am intrat în casã si am pornit statia. Un acord rapid, ne anuntãm prezenta de la laptop-ul lui Vali YO2LDC si ”nebunia” a început. Nu stiu dacã cei care pleacã într-o Dxpeditie simt la fel, dar am fost coplesiti de pile-up-ul creat. Primele ore au fãcut un rating sufocant. QRM-ul era de multe ori de nedescris si cu greu reuseam sã scoatem câte un indicativ. Dar logul se umplea rapid. Pentru CQ WW 160m am pregãtit o antenã L întors care la probe se acorda bine. Cu putin înainte de ora de start am trecut în 160m. Încercãm sã realizãm un nou record YO pe aceastã bandã. Peste noapte s-au adunat vreo 600 de QSO-uri. Peste zi se lucra la WFF. Seara din nou în 160m. Apoi iar în celelalte benzi. Ultima searã ne gãseste iar în 160m. În final când am tras linia sunt peste 2900 de legãturi, din care în 160m 1000. QSL via YO3JW În cele trei zile am avut parte de clipe deosebite cu trafic cu numeroase statii din tarã, Europa si alte continente. Numeroase statii ne-au postat pe DX Cluster ceea ce a fãcut sã fim cãutati imediat ce schimbam banda. Practic parcã am fi lucrat în douã concursuri. Trebuie sã remarc cã ne trebuie un bun antrenament pentru lucrul cu tastatura!! Vremea, de care ne era cel mai mult fricã, s-a dovedit în final a fi una acceptabilã. Nu a fost tare frig. Dar din nefericire vântul ne-a dat mult de furcã. A bãtut în rafale si de câteva ori am fost nevoiti sã ne oprim pentru a mai lega unele sfori de la antene! Dacã la plecare numãram orele, acum acestea au zburat efectiv. Parcã nici nu ar fi fost. ªi cum orice început are si un sfârsit, duminica seara s-a terminat timpul acordat acestei desfãtãri si a trebuit sã strângem totul, sã le înghesuim din nou la masinã (de data asta am intrat si mai greu, pachetele nu au mai fost asa de ordonate ca la venire!) si sã luãm drumul Resitei. La reauzire din altã locatie..... 73, Ovidiu & Co