Translation tool

sâmbătă, 21 aprilie 2012

YOFF-401 Rusca Montana

Astazi, 20 aprilie 2012, drumurile mele au ajuns si in judetul Caras Severin, mai exact pe langa Otelul Rosu.
O scurta privire pe internet si am descoperit ca in zona exista o zona de interes pentru o noua activare.... Rusca Montana YOFF401.
Asa s-a facut ca am ajuns in locuri in care nu am mai trecut niciodata chiar daca distanta fata de Timisoara nu e mare , iar peisajul este deosebit.
La intrarea in RUSCA  MONTANA, am gasit o parcare, si chiar si un monument inchinat TURISTULUI. Am gasit un loc de popas, am intins antena si in maxim 5 minute am iesit in emisie. Am inceput in 20 m, am coborat in 40 m unde am sperat sa intalnesc statii din YO, si spre final am terminat tot in 20 de metri
Propagarea nu a fost de partea mea, am avut parte si de o portie de ploaie, uneori chiar si in rafale, dar de scurta durata. Problema cea mare nu a prezentat-o vantul sau eventualele descarcari electrice care de fapt nu au fost prezente, ci zgomotul facut de picurii de apa pe tabla masinii.... nu o sa va vina sa credeti, m-au impiedicat sa aud statiile care ma strigau ! Noroc ca a fost de scurta durata si dupa 2-3 minute am putut sa imi reiau QSO-urile. Printre nori a iesit si soarele si odata cu el si propagarea. Am insistat in banda de 40 de m dar cele mai multe legaturi le-am facut tot in 20, unde statiile veneau mai multe si cu semnale mai consistente.
Am ajuns la numarul de 100 de legaturi in circa 1 ora si jumatate, timp efectiv de lucru. Am emis cu acelasi LW vertical pe care de data asta l-am legat la balunul 1/9 invers, adica antena, adica firul, la pamantare iar pamantarea la borna unde ar fi trebuit legata antena. Nu pot spune ca am am observari schimbari majore in comportament, zgomotul era la fel in banda, controalele la fel. Ceea ce am obtinut in schimb a fost ca AT-ul intern din TS 480, a reusit sa acorde LW -ul si in 18 MHz, ceea ce pana acum nu se intampla sub nici o forma. Voi fi atent  la urmatoarele iesiri si voi urmarii daca apar diferente. Poze de la iesire  se pot vedea aici . A venit caldura (sper ), a inverzit natura asa ca va invit sa iesiti in portabil chiar si numai pentru cateva ore. Merita !
73 & 44 de YO2MTGigi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu