Translation tool

luni, 28 octombrie 2013

O noua experienta: OEFF-003 cu OE/YO7CKQ/p




Iubesc natura si folosesc orice ocazie pentru ai admira frumusetea si maretia, de multe ori neegalata. Anul acesta am fost pentru a treia oara intr-o zona turistica celebra din Austria. Dupa o excelenta experienta in 2010, in zona Kaprun-Sallbach am hotarit impreuna cu sotia sa mergem pe o vale din landul Salzburg, in mica statiune Rauris.  Are 3000 de locuitori si este situata la o altitudine medie de 1000 m ASL, strajuita pe ambele laturi de virfuri de peste 2000 de metri. Zona face parte dintr-un parc national si are codificarea OEFF-003.
Gazda noastra a fost hotelul HUBERTUS situat la iesirea din localitate, foarte aproape de munte  si de o statie de telecabina. Am adus cu mine un mic container din plastic in care era intreg echipamentul meu de portabil: IC7000, antena tuner automat MFJ929, interfata USB, o colectie HM de UNUN/ BALUN-uri, sirma de antena, izolatori etc etc.
Surpriza insa! Desi am achitat la agentia din YO o camera cu balcon am avut surpriza sa primim una fara. Care facea imposibila instalarea unei antene, chiar minimala. Paralel cu corespondenta cu agentia am inceput sa vizitam zona. Austria are o excelenta infrastructura pentru turisti, informarea pusa la punct si frumuseti naturale exceptionale care sint atent puse in valoare. Si tichetele de acces sint pe masura: incepind de la 9 euro la 35, dupa obiectiv. Am profitat de facilitatea de a cumpara carduri turistice valabile pe 10 zile. Cu 69 de euro ai acces gratuit la zeci si zeci de obiective excelente. Am facut un plan de actiune si am inceput vizitarea lor; plecam la ora 10 de la hotel si reveneam la 18. Ar trebui citeva pagini bune pentru a povesti in amanunt tot ce am vazut si uneori revazut aici.
Peste tot surprinde organizarea, curatenia perfecta si grija/respectul fata de mediu. Este practic imposibil sa vezi un PET sau ambalaj aruncat intr-un obiectiv.
Dupa citeva zile avem o veste buna: agentia din YO a rezolvat problema camerei si, fara alte costuri, am fost mutati intr-o camera pe fatada din spatele hotelului. Dupa masa de seara am profitat de intuneric si am instalat rapid un LW din balcon  pina la un stilp, la una din magaziile din spate.

 Am pus echipamentul pe pozitie si am facut primele teste pentru a ‚invata’ AAT-ul pe noua antena. Cu acesta ocazie am constatat si un mic dezastru: am uitat acasa cheia telegrafica !
Am inceput sa fac trafic in BPSK, doar la orele serii dupa ce reveneam din lungile calatorii turistice. Mai mult, am participat si la YO DX HF. Dupa doua QSO-uri in SSB am ajuns la concluzia ca nu avea rost sa trezim vecinii si sa ajungem la o stare conflictuala!!! Asadar QRT!

Pentru a folosi timpul la maximum pe durata meselor sau plimbarilor in statiune am lasat echipamentul pentru receptii QRSS in banda de 30metri. Condus de cunoscutul soft ARGO v143.  Fara a descoperi insa statii noi !
Traficul radio mi-a adus 165 de QSO-uri in citeva seri, cu statii din doua continente si 31 de entitati DXCC. Din YO trei statii! Am inscris in LOG statii ca: 4K, UN, UA2, EA8 si TF. Cel din urma m-a postat si pe un cluster, alaturi de alti ‚oameni de bine’ lucru care a crescut rata QSO-urilor. TNX !
Dupa ce am parcurs peste 1000 km pe drumurile locale in cele 10 zile, vizitind excelente obiective, concediul nostru s-a sfirsit. A urmat un drum catre casa cu o escala in HA si alta in Timisoara, la fiul nostru. Am adus acasa frumoase amintiri, sute de fotografii digitale si o caseta video. Si o noua experinta de HAM radio !
LOG-ul a fost incarcat in baza WWFF si Pit m-a ajutat sa tiparesc ceva QSL-uri personalizate.
73/44 Sorin

Un comentariu: