Translation tool

marți, 11 septembrie 2012

Expeditie in Parangul Mare 2519m, YOFF 373

De mult imi propusesem sa merg pe varful Parangul Mare la 2519M; al 5-lea varf ,dupa inaltime al Carpatilor si, al Romaniei. Cred ca in ultimii 20 de ani am fost de cel putin o data pe an pe Papusa 2150m, pe vf.Urdele 2228m, si de asemenea mai rar in Saua Dengherului la 2000m sau pe Mohorul, dar nu pe varf ci, la cca 2200m .

Anul trecut s-a ivit ocazia, am accesat Parangul Mare, am ajuns pe varf dar, acolo nu am stat decat o jumatate de ora fiindca riscam sa ajunem in noapte-nu-i a bine pe munte !

Am plecat anul trecut in august, plecat-am 6 am ajuns…4, am testat doar o antena baston si statia FT817 pe 5w, am reusit cateva legaturi dar, neconcludente, distantele doar 400 km .

A ramas vorba cu Gau-YO7LOD, impatimit montagnard si MF-ist…sa mergem anul acesta in campionatul IARU VHF din 1-2 septembrie. Ca in fiecare expeditie urmaresti mai multe : sa lucrezi in concurs, sa faci niste paralele intre echipamente si sursele de alimentare;-sa ai un randament cat mai bun energetic si, de ce sa nu activam si zona YOFF373 din Flora si Fauna din Romania. Testele electrice am inceput sa le fac de acasa si am continuat pe munte, echipamentele, majoritatea ne-au fost puse la dispozitie de YO7NW-Tavi si YO7LWL(un amplificator de 30W cu GASFET)TNX !

Deci am alimentat Toyota lui Gau si din si in dreptul localitatii Dragoiesti, am luat-o pe un drum forestier pe care cei din obstea Crasana- Sacelu , l-au prelungit pana la 2000m si au de gand sa faca a 2-a Raca pe el. Drumul a continuat fara probleme pana la cota 1000 , unde am mai facut provizii de apa, la un izvor si , am ajuns la stana de la Macarie unde trimisesem vorba la ciobani sa ne astepte cu magari pentru a urca bagajele dinspre cota 2000 spre varf. Dupa pozele , schimbul de alimente si ,,tariile’’de rigoare, un cioban tinar pe nume Ionut a luat-o cu magarii catinel spre cota 2000 ; Acolo am ajuns, la ultimul izvor cu masina si de acolo, am luat-o pieptis spre Parangul Mare. Pozele le vedeti aici :

Desi numai 519m diferenta de altitudine, drumul a fost de cca 2,5km cu urcusuri, coborisuri, peisaje frumoase, varfuri semete si magarii Soimu si Ionel trecuti deja la rangul de radioamatori receptori si care, culmea, erau mult mai intelegatori ca multi dintre noi . Nu se putea sa trecem direct la Parangul Mare, trebuia sa trecem de varful Mandra 2330m , sub care izvoreste Gilortul, al 2-lea rau dupa debit din Gorj- din pacate , uscaciunea a dus la un debit mic si nu a fost asa spectaculos ca date trecuta .

Am ajuns si pe Parangul Mare ! Nu eram singuri, mai erau turisti si veneau altii dar, cand au vazut magarii , toti voiau sa faca poze cu ei…. Dupa cca 15 min. de poze si schimb de cunostiinte am pus primul cort, statia, antena(Yagi 3 el.), acumulatorii incapsulati si pana in noapte tarziu am facut legaturi de pe borna altimetrica .

Dupa ce am pus si al 2-lea cort, am dus si echipamentele si a 2-a zi lucram lungit in cort, o pozitie parca mai rea decat cea de pe borna , adica nu-mi intrau pietrele… undeva dar,pozitiile erau diverse de parca lucram din spatiul cosmic . Am lucrat pana la cca 3.15PM, apoi am impachetat si cu rucsacul de 20kg in spate am inceput sa coborim( cei care au fost la munte stiu ca si coborisul are urcatul lui iar campurile de grotis si stanca te duc cu gandul la solurile martiene . Ei, totul e bine cand se sfarseste cu bine, nu mai vezi bataturile facute de rucsac , nu te mai dor bataturile de la picioare si care , parca tremurau mai mult cand am ajuns la masina decat pe munte, la urcare sau coborire .

In concurs am facut 106 legaturi, 38000 puncte, se putea si mai bine, un lucru ste clar: tot echipamentul a fost ok , antena Yagi insa trebuie sa aiba cel putin 5 elemente . Sub noi, pe Urdele echipa de la YO7KAJ /P din Craiova a lucrat si ea, avea tot confortul dupa cum am vazut, nu ne-am pertubat, din contra ne-am ajutat si am facut schimb de impresii.

In concluzie expeditia pe Parangul Mare, din punctul meu de vedere a fost un succes !

73,s de YO7LBX-Florin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu