Translation tool

joi, 10 martie 2011

YOFF-192

"O noua provocare, YO FF - 192” KN15DJ,
“Rezervaţia Fâneţele cu narcise-Zerveşti”


Cateva imagini
In urma provocarii lansate de catre Pit YO3JW si extinderea de la 01.01 2011 a clasificarii arealelor protejate din Romania, am analizat impreuna cu radioamatorii din cadrul Radioclubului YO2KJW posibilitatea de a activa in acest an, un numar cit mai mare de arii protejate din zona noastra. Am luat legatura pentru colaborare la actiuni de genul asta si cu amicii nostri de la Lugoj YO2LHD – Marius si YO2CDX – Claudiu, care au fost de acord.
Avand in vedere acest fapt am solicitat si am obtinut aprobarea pentru acest an a indicativului special “YR2WFF”.
Pentru inceput si datorita vremii nu prea favorabile am stabilit sa incepem in perioada 05 la 15 Martie de la YOFF – 192, Rezervatia Fanetele cu narcise Zervesti, arie protejata ce se afla la 7 Km de Caransebes pe drumul care duce spre Muntele Mic si mai ales ca in vecinatatea acesteia isi ale locatia YO2LZE–Nelu care a fost de acord cu actiunea si ne-a oferit sprijinul la amplasarea echipamentelor si 220V alimentarea in duba model TV 51 de la o fosta autostatie militara R130 pe care acesta a achizitionat-o in timp ca o amintire a stagiului militar facut pe o asemenea instalatie.
Pentru inceput am trecut la confectionarea antenelor pentru portabil:
- un dipol 2 x 20 m cu scarita( reminiscenta militara):
- un dipol 2 x 20 m cu coborare coaxial 75 ohmi;
- un sloper pentru 7 MHz;
- cateva GP din bastoane militare in combinatii interschimbabile pentru cele 2 izolatoare de pe masina pentru benzile superioare.
Asa ca pe data de 4 Martie am demarat actiunea cu amplasarea echipamentelor si antenelor la locul stabilit. Impreuna cu YO2LEH – Ovidiu si cu YO2 - 182/CS – Mihai care ne va asigura transportul pe timpul aventurii noastre cu masina personala, (restul echipei avand diferite probleme s-au angajat sa participe doar ca operatori pe timpul actiunii, dar tot greul a ramas pe mine HI!) am trecut pe la club de unde am luat antenele facute, transceiverul TS 50, transmatch-ul HM pentru benzile superioare, cordoanele si cablurile pentru conexiuni, apoi pe la mine acasa de unde am luat alimentatorul de baza, transceiverul TS 140S, transmatch-ul tip R 1300 pentru benzile inferioare, transmitatorul automat CW si restul anexelor trebuicioase, casti, manipulatoare, cabluri de conexiune si ceva scule pentru eventuale depanari, apoi am continuat deplasarea la Zervesti unde ne astepta Nelu .
Dupa ce am descarcat toate materialele, impreuna am inceput montatul antenelor si a echipamentelor in duba respectiva, apoi am facut primele probe cu echipamentele sa vedem cum reactioneaza. Acestea raspunzand asteptarilor noastre, de bucurie, Nelu ne-a cinstit cu o tuica sa ne incalzim. Am mai facut programarea activitatii de a doua zi cand urma sa vina de la Lugoj YO2LHD – Marius si YO2CDX – Claudiu, dupa care am plecat acasa la Caransebes.
Sambata dimineata dupa cum stabilisem cu totii, ne-am intalnim in jurul orei 10 ora locala la Zervesti si dupa ce Marius si-a amplasat transceiverul Yaesu FT-897D in duba si am facut ceva probe pentru a nu ne deranja reciproc (antenele fiind apropiate), la ora 08.25 UTC a inceput traficul cu YOFF-192, Marius in 18 MHz SSB si eu in 7 MHz CW, dupa care am alternat benzile pana spre seara cand Marius si Claudiu au plecat acasa la Lugoj urmand a doua zi sa mearga la job. Deasemenea, Ovidiu si Mihai au plecat acasa, eu urmand sa raman si peste noapte si desi era cam rece, aeroterma lui Nelu a bagat suficienta caldura in duba. Am lucrat pana Duminica dupa masa cand a venit Mihai si m-a luat acasa, asa ca, pana Luni la pranz cand aveam sa vin din nou si sa lucrez si in Campionatul de telegrafie, pauza. De Luni pana Sambata am facut deplasari in fiecare zi de dimineata pana in seara facand QSO – uri in SSB si mai ales in CW, fiind secondat de Nelu care nu are experienta mare in trafic dar avea grija de operator cu cate un intaritor lichid. Sambata a venit cu mine si YO2CRW – Ionica, care a facut si el un numar insemnat de legaturi in SSB, fiind impresionat de linistea din eter si de numarul mare de statii lucrate cu numai 100 W in antena. Aproape in acelasi timp au sosit de la Lugoj, Claudiu si Marius care au adus si PA-ul de 300w pentru 2m si o antena F9FT pe care o are Marius pentru deplasari in portabil pe care am montat-o si s-au realizat un numar de 27 de QSO-uri foarte interesante in 144 MHz, mai ales ca locatia KN15DJ se afla la baza muntilor si la numai 10 km de masivul Tarcu cu inaltimi de peste 2000m. Tot Sambata a mai venit sa vada cum lucram si YO2COD – Mihai care a asistat o vreme la modul cum se face trafic intr-o asemenea activitate mai ales de pile-up. Pe timpul zilei am lucrat alternativ cu Marius si Ionica in scurte atat SSB cat si CW pana seara cand Marius si Claudiu au plecat la Lugoj, iar dupa noi a venit Mihai si Ovidiu si ne-au luat acasa. Duminica si datorita oboselii acumulate m-am trezit mai tarziu ca de obicei, totusi fiind sunat de YO2LGZ - Liviu sa vada ce fac, l–am convins sa mearga cu mine sa vada si el trafic serios HI!, si am lucrat mai lejer vreo doua sute de QSO-uri pana seara cand am plecat acasa. Luni fiind si ultima zi de activitate si participarea la etapa a doua la Campionatul de telegrafie am facut deplasarea cu Nelu care venise la oras sa se aprovizioneze, lucrand pana seara cand au venit baietii sa ma recupereze.
Activitatea s-a desfasurat in SSB si CW in special in benzile de 80m, 40m 30m,20m,17m, iar in restul benzilor doar cateva QSO-uri sporadice in total 3563 de QSO-uri.
Pe toata perioada activitatii am avut sprijinul total al lui Nelu si a doamnei Florica sotia acestuia care ne-au servit cu cate o gustare si cu cate un intaritor si ne-au suportat.
Marti fiind ziua lui Nelu si avand invitati i-am facut din timp urarile de rigoare si abia miercuri am fost si am ridicat echipamentele, mai putin antenele care vor ramane pentru expeditia viitoare din luna Mai cand va fi si Sarbatoarea Narciselor la Zervesti.
Aceasta actiune a aratat si lucrurile bune si cele mai putin bune care se intampla pe timpul unor asemenea activitati, lucruri pe care dorim a le corecta in expeditiile viitoare.
Multumit tuturor statiilor YO care ne-au contactat si speram sa schimbam controale intr-un viitor apropiat din YOFF-311 Muntii Tarcului mai bine zis de pe Muntele Mic.
A consemnat pentru d-voastra Gil, YO2CJX.
Vizibil si la www.yr2wff.blogspot.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu