Translation tool

luni, 20 septembrie 2010

Din nou in YOFF-026...

18-19.09.2010>>>>>>> YOFF-026....
Dorind sa ma conving de performantele antenei BB7V (home made pe undita) am apelat la o cunostinta din Lunca Bradului pentru a ma gazdui o zi, doua.
Peter-baci a fost de acord si impreuna cu YO6GVA – Alin – pe post de caraus - am purces la drum cu ajutorul trenului. Ajunsi la destinatie am explicat gazdei de ce m-a apucat asa dorul de el! El fiind plecat doua luni la feciorul sau in HA, - sosise acasa doar de o saptamana - i-am explicat ca doresc sa-i dezmortesc putin contorul de masurarea consumului de electricitate! Dupa expresia fetei lui am avut impresia ca trebuie sa facem cale intoarsa, dar Peter-baci ne-a aratat unde este priza si ne-a chemat la un pahar de palinca. Mie nu prea imi ardea de asa ceva dar nu puteam sa-l rafuz; si asa ne-a apucat aproape noaptea!
A doua zi ne-am apucat sa montam antena dupa care am inceput testele. Dupa aparatele disponibile se parea ca totul este OK! In trafic insa lucrurile nu au stat tot asa. Aproape nu a fost statie care sa-mi copieze indicativul din prima chemare si doar nu transmiteam eu, ci TR4W – HI! Aceasta in 20 m, in alte benzi … poate alta data! Observ insa ca transceiverul nu mai scoate cum eram obisnuit: ceva intre 50 – 60 W; masurand tensiunea din retea – surpriza – 190 V; evident, am dat vina pe retea! Dar din pacate nu era numai ea de vina. Locatia este si ea de vina, necorespunzatoare pentru astfel de antena: in fata – munte, in spate – munte, iar latimea defileului Muresului in aceasta zona este de aproximativ 600 – 700 metri maxim. Plus pomii din curte! Aceste “binefaceri” au condus la aceste “performante”! In concluzie nu prea am putut sa-mi dau seama de performantele antenei. Va trebui sa o mai incerc in alte conditii de teren, undeva la campie. Asa incat realizarile au fost dupa posibilitati – HI!
Am tras si un invatamant: cand doresti sa pleci undeva in portabil, in prealabil studiaza terenul din toate punctele de vedere. Da, dar asta costa!
Multe succese tuturor!
YO6EZ/p - Dan

Imagini la http://picasaweb.google.com/fenyo3jw/YP1WFF02620102#

Un comentariu:

  1. Buna,
    E foarte frumos, dar in era internetului nu se putea da un email baieti stati pe faza, pacat !!!

    ` 73 44 Sanyi YO5OAG

    RăspundețiȘtergere