Translation tool

luni, 23 iulie 2012

YO8RNI/p in YOFF-436

Am iesit sambata, cum am anuntat, in YOFF-436, Turbaria de la Dersca, judetul Botosani.
Vorbisem cu YO8SKY, Coti, cu o seara inainte si stabilisem ca si punct de intalnire Varfu Campului, ora 5:30 in principiu. Cum am fost ceva mai matinal, m-am trezit la 3:20, am mancat bine, atat de bine incat pana ce am plecat de acolo inspre casa, nu am mai avut nevoie de altceva, am umplut cana cu cafea, am mai incarcat cate ceva in camion si la 4:33 ieseam de pe poarta. Soseaua libera, racoare, soarele rasarea....am ajuns la 5:08 la locul de intilnire, il sun pe Coti, mai avea vreo 10km, numai bine cat sa ajung acolo unde se schimba directia spre Lozna, Turbarie. M-a ajuns din urma la fix. Cred ca am ajuns la locul gasit cu cateva zile inainte pe la 5:40, ceva de genul asta. Am mai stat nitel de vorba, avand in vedere faptul ca nu ne stiam decat de pe forum si apoi am inceput sa instalam pilonul pentru 80m si generatorul. Fara graba, am avut totul pregatit la 7:00, taman cum imi propusesem. Am inceput sa fac apel in 80m pe la 3700, fara prea mare succes, ai nostri erau pe la 3704. M-am mutat si eu acolo, zic sa vad, poate nu ma aud, am strigat pe cineva ce parea in frecventa, pauza...S-au mutat ei la 3700Am ramas eu aici si am continuat apelul, in cam o ora am lucrat 15 statii YO, carora le multumesc pentru raspuns, si un HA. Am schimbat in 40m, fara prea mult succes in primele minute, apoi a venit puhoiulM-am speriat initial cand au inceput sa strige toti, nu intelegeam nici un indicativ, insa m-am mobilizat si, zic eu, m-am descurcat onorabil in primul pile-up adevarat din viata mea de radioamator. Foarte interesant si util sa fii de partea cealalta a pile-up-ului...am inteles acu de ce ma iau unii cateodata usor cand ii chem, alteori abia abia. Si nu tine tot timpul de putere!
Am trecut apoi in 20m, iarasi aglomeratie la inceput, apoi din ce in ce mai rar cate un raspuns....Am incercat si in benzile superioare, insa nici un raspuns, am mai revenit prin 40 si 20m si am mai pescuit cateva statii pana pe la 13:00 si apoi am considerat ca nu mai merita sa stam, poate spre seara sa mai fi facut ceva.
Am incheiat cu 205 legaturi in log.
Au fost si vreo 2 situatii ...neprevazute, sa le zic asa, in 20m(14244) dupa ce am s-a linistit pile-up-ul mi-a zis unu ca sant pe o DXpeditie, sa fac QSY...M-am uita pe cluster, am ascultat banda, nimic nu am sesizat asa ca am mers mai departe. Iar spre final, desi faceam apel de ceva timp, in frecventa a aparut un alt WFF SP9YFF parca, pe care eu nu il auzeam decAt foarte slab su nu intelegeam de ce ma mai cheama inca o data cateva statii...L-am lasat acolo, eu oricum lucrasem pana atunci. Ce mi s-a parut ciudat, nimeni nu a zis ceva, desi faceam apel si eu si el si statiile raspundeau pe aceeasi frecventa.
Pentru ca a fost a doua iesire in YOFF, am mai invatat cate ceva de la prima si am fost ceva mai pregatit acum.
Am lucrat cu FT1000MP, 100w, am avut un dipol cu trapuri montat ca si inverted V pe un pilon de 10m pentru 80m, iar de la 40m in sus am avut o antena verticala ECO7+ montata pe camion, generator de 2.2kw, nu l-am folosit pe cel din dotarea masinii, e prea mult pentru ce aveam nevoie. La iarna o sa fie bun ala!
Am primit controale foarte bune, unii m-au si felicitat pentru asa semnal din portabil, deci configuratia asta e OK.
Urmeaza sa prind si pilonul de 10m pe camion in pozitie fixa si instalarea antenei pentru 80m va fi si mai usoara si mai rapida. Data viitoare.....
Atasez si cateva fotografii, par a fi facute cu telefonul, insa nu e chiar asa, atit doar ca am uitat aparatul setat pe 1600ISO Vizionare aici
Tin sa-i multumesc lui Coti, care m-a ajutat si mi-a tinut companie, desi ma simteam cam aiurea ca eu lucram si el statea si se uita doar, mai ales ca in momentele aglomerate foloseam castile si nici nu auzea traficul. Oricum, sper sa mai iesim impreuna in arii YOFF.
Dela Coti "citire": Ai uitat sa zici si de celelalte situatii neprevazute cu localnicii Unul a venit sa ne ia la rost pt. ca am pus antena in ogorul lui dar cand a aflat ca stam doar cateva ore a plecat linistit, altul a venit cu nepotul si au dat ocol camionului de cateva ori de parca erau la manastirea Hagigadar, altul a venit spunand ca e si terenul lui (pe cine sa mai crezi?) si a crezut ca punem la cale un atentat (glumea, evident) si in sfarsit au venit alti doi curiosi zicand ca nu se putea sa nu vada si ei ce facem pentru ca vorbea lumea in sat ca am venit sa le reparam fantana . Chiar intre cei doi tei unde ne-am instalat era o fantana foarte veche fiind sursa de apa a muncitorilor ce extrageau turba cu zeci de ani in urma, posibil inainte de al doilea razboi mondial dupa spusele unui mos.
La prima vedere esti tentat sa zici: asta-i rezervatie? E o balta, a mai vazut lumea balti. Cu toate astea in cateva ore petrecute acolo am vazut cateva specii de pasari specifice zonelor cu mlastini si luciu de apa, chiar si cateva pasari rapitoare destul de mari, plutind deasupra apei aproape nemiscate folosindu-se de vantul usor dar si de anvergura aripilor. Banuiesc ca daca esti pasionat si ai timp de panda vezi mult mai multe. E si o mica constructie din lemn ce pare a fi in final un foisor pt. observatii. Parerea mea e ca a meritat efortul si ma bucur ca te-am insotit. Coti....

O saptamina buna .... 73&44!
YO8RNI Bob

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu